Vem ansvarar för vad?
Att förstå ansvarsfördelningen i en hyresrätt är viktigt både för dig som hyresgäst och för oss på Glada Hudikhem. Genom att förstå vilka skyldigheter och rättigheter som vilar på respektive part kan vi undvika missförstånd som annars kan uppstå.
Glada Hudikhem ansvarar för det mesta som rör utvändig och invändig skötsel samt underhåll men vissa saker ska du som hyresgäst göra själv.
På vår hemsida kan du enkelt ta reda på hur du gör via våra instruktionsfilmer.
Har du ej möjlighet att utföra dessa uppgifter kan du anlita oss på Hudikhem. Ladda hem vår folder och prislista (PDF).
Hur betalar jag?
Debitering av tilläggstjänster sker i normalfallet i samband med hyresaviseringen.
Om du sagt upp lägenheten och inte kommer att få någon ytterligare hyresavi, skickas en separat faktura.
Anmäl fel och brister
Det är viktigt att du skyndsamt anmäler fel och brister i ditt boende.
Hur gör jag en felanmälan?
Det enklaste och snabbaste sättet att registrera din felanmälan är via vår webbsida hudikhem.se. Där loggar du in på Mina Sidor och använder vår
E-tjänst ”Skapa ny felanmälan”. Genom E-tjänsten kan du även bifoga bilder till ditt ärende.
Vid akuta fel
Under kontorstid ring 0650-354 00.
Efter kontorstid och helger ringer du vårt journummer 0650-139 50.
Ladda hem foldern Vem ansvarar för vad - Serviceguide (PDF)